reklama

Súvislosti v slovenskej politike...

Tak som si dnes opäť raz sadol ku počítaču a prečítal si čo sa nového vo svete stalo. Pôvodne som čakal nejaké novinky zo zahraničia, keďže v súvislosti so slovenskými sviatkami sa málokedy udeje niečo zaujímavé. Najmä preto, že až na výnimky (Ing. Líška) ich väčšinou domáci ignorujú a veľmi sa k nim nevyjadrujú. Ale dnes, dnes som zažil prekvapenie. Jeden z veľmi často spomínaných predstaviteľov slovenskej politickej scény si totiž spomenul, že by bolo vhodné v deň Ústavy Slovenskej republiky vyzdvihnúť kráľa Svätopluka. Preto sa rozhodol položiť kyticu pod jeho sochu umiestnenú na čestnom mieste, na priestranstve pred Bratislavským hradom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Viem, že s najväčšou pravdepodobnosťou pobúrim prívržencov kdekoho a kdečoho, ktorí ma následne označia za nekultúrneho (lebo sa mi nepáči bronzová socha s neproporcionálnym koníkom) a historického analfabeta (pretože sa nestotožňujem s názorom, že kráľ Svätopluk je kráľom starých Slovákov), ale akosi neviem nájsť súvislosť medzi právne najsilnejším Slovenským zákonom a touto historickou postavou našich dejín. Jednoducho tú súvislosť nevidím. A tak si kladiem otázku, prečo kvety nepoložiť pod túto sochu napríklad v prvý júnový pondelok. Pretože deň Ústavy Slovenskej republiky, by mal byť venovaný Ústave, a nie kontroverznej soche, najmä ak bola dôvodom toľkých sporov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako som už povedal, Ústava je podľa môjho názoru veľmi významným zákonom, symbolizuje to, ako si naša krajina ctí demokratické hodnoty, akým spôsobom je organizovaná a aký má postoj k svojim občanom. Preto ma ani nenadchla informácia o tom, že jeden z politikov využil túto príležitosť na to, aby vytkol svojim konkurentom že v tento deň si Ústavu neuctili tak ako on - položením kvetov pod sochu historickej postavy, ktorá žila 1000 rokov pred tým, než naša Ústava nadobudla svoju platnosť. Najmä ak tento politik napríklad využije príležitosť navštíviť Moskvu v čase, keď Slovenská republika oslavuje 20. výročie vymanenia sa spod komunizmu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver by som mal ešte jeden návrh. Na hrade by sa mohla pár metrov šikmo doľava (aby to bolo extra-super estetické) umiestniť aj socha Sama, franského kupca. Pod ňou by bola tabuľa s nápisom: Samo, franský kupec: významný spojenec starých Slovákov, ktorý im dal zbrane a naučil ich s nimi bojovať, aby porazili Avarov. Za kritizovania politických konkurentov by sa pod túto sochu mohli dávať kvety na deň detí. Ja viem, nie je to pekné že som sa zase vrátil k tejto soche, že som si to neodpustil, ale vždy keď na ňu zabudnem a vyjdem na hrad, tak ju tam vidím stáť, a spomeniem si.

Martin Majer

Martin Majer

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem, fotím, venujem sa rodine a priateľom. Zoznam autorových rubrík:  Z médií...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu